Hur tänkte man här då?

Hur länge ni än gissar kan ni ändå aldrig gissa vilken bok det här är. Det är inte Harlequin. Det är inte heller Tracys hämnd eller Lace. Det är en sydkoreansk utgåva av en av världens mest kända böcker. Nämligen Anne Franks dagbok. Joråsåatte....

#1 - - Linnea:

April, april! tänkte jag först, men när jag googlar så verkar det alltså vara ett riktigt omslag för en koreansk upplaga.. Hahaha. Så sjukt!! Ska man skratta eller gråta? Hoppas det är fejk ändå..

#2 - - Lena:

Hoppas verkligen att det är ett skämt, för det omslaget passar definitivt inte till den boken!!

#3 - - Bokmoster:

Men! :O

#4 - - Fru E:

Haha! Helt underbart och inte alls som jag tänkt mig Anne Frank! Hoppades lite på att det ändå var ett aprilsskämt...

#5 - - Hanneles bokparadis:

Liknande fel omslag har jag sett då och då.

#6 - - Funderskan:

Snacka om att det blir lite fel ibland... De kanske tänkte på En prinsessas dagbok istället för Anne Frank?

#7 - - David:

WOW! Det där var bisarrt. Kanske dom försöker med nån bild som nåt slags "urtyp" för hur de tycker att tyskar ska se ut? Asiatiska fördomar av väst? Ja, det kanske inte är konstigare än att avbildar kineser med lustiga kläder och hattar. Det skulle nog i vilket fall vara en surrealistisk upplevelse för en västerlänning att hålla det omslaget i handen medan man läser Anne Frank. :)

#8 - - Sofia på Ljudböcker.net:

Oj! Inte vad jag hade gissat på alls. Inte ens i närheten.

#9 - - Julie Fønskov:

Hahaha, der er vist nogle i designafdellingen, der ikke har læst bogen, før de begyndte at sætte det cover sammen. Det er da så horribelt, at det er skønt :D Har du den selv?