Inte helt perfekt - Lucy-Anne Holmes

Sarah Sargeant är tillbaka! Och äntligen har hon träffat den rätte. Den perfekte pojkvännen. Dessutom ska hon åka till Hollywood för att spela in en film. Livet leker. Men säg den lycka som varar, för Sarah vore inte Sarah om hon inte lyckades strula till det riktigt ordentligt.

När gick det egentligen på tok? Var det när hon hittade fotot av den halvnakna före detta flickvännen i sin pojkväns filofax? Eller kanske när hon fick veta att hon skulle spela in en ångande het sexscen med den snyggaste mannen i världen, någonsin?

Att leva lycklig i alla sina dagar visar sig vara svårare än man skulle kunna tro.

Kommentar:
Jag tokälskade Lucy-Anne Holmes debut, 50 sätt att träffa den rätte, som var vansinnigt rolig. Den finns med på min tio-i-topp lista med chick-lit favoriter, så bra är den. Sarah Sargeant var en frisk fläkt som med sin charm, humor och fräcka mun kändes som en modern och uppdaterad chick-lit hjältinna. Hon tillförde något nytt som jag saknat.

Nu har jag läst uppföljaren, Inte helt perfekt, och även den är riktigt rolig. Inget snack om saken, det är bra underhållning. Det finns några obetalbara scener - jag säger bara bajspåse och Cockaconga, MEN, det finns ett stort men som gör att jag inte kan tycka lika mycket om den här boken som den förra. Och det beror på Sarah Sargeant själv.

Sarah har gått och blivit en tjej som jag inte gillar. Hela boken trånar hon efter en kille som beter sig som en tönt, och det kan jag bara inte med. Det går också helt emot den Sarah jag kände, eller trodde jag kände. Hon känns inte alls särskilt fräsch eller modern längre. Och det är synd.

Jag sågar Sarah, men jag gillar boken. Låter kanske märkligt, men så blir det.

Fakta:
Originaltitel: The (Im)perfect Girlfriend
Förlag: Basil
Antal sidor: 281
Utgivningsår: 2012
Första meningen: Jag hade ett underbart förhållande med en kille som heter Simon.

Finns på Bokus och Adlibris.

Andra som bloggat om boken är Bims blogg.