Nej, nej, nej!


I januari kommer underbara The Fault In Our Stars ut på svenska, på Bonnier Carlsen. Men herremingud vad har dom gjort? Titeln? Förr eller senare exploderar jag? What? Var kom det ifrån? Och omslaget? Det är så långt ifrån den här spröda, fina, starka, sorgliga och VACKRA berättelsen som TFIOS faktiskt är. Den förtjänar så mycket bättre än den här förpackningen.
#1 - - E:

Jag håller med dig. Jag var dock inte något jättefan av det ursprungliga omslaget, men när jag väl vant mig var det helt okej. Det roliga är att författaren själv ÄLSKAR omslaget (se själv(och här honom prata svenska!): http://www.youtube.com/watch?v=coAa_HtrmNk). Så kanske - förhoppningsvis - kommer titeln och omslaget inte kännas lika hemskt när man väl vant sig.

#2 - - Micaela:

Jag hade ALDRIG gissat att "förr eller senare exploderar jag" var en översättning av TFIOS!! Riktigt fult, både när det gäller titel och omslag.

#3 - - Anna:

Herregud va ful! Hellre läser jag engelska versionen än svenska!

#4 - - Jenny:

Jag är inte eller överförtjust men John Green är eld och lågor :)

http://www.youtube.com/watch?v=coAa_HtrmNk&feature=youtube_gdata_player

#5 - - Nilmas Bokhylla:

Ja, usch vad fult! Håller helt med!

#6 - - Lotta - hyllan:

Det behövs inte mycket för att John Green ska gå igång... ;) Omslaget är superfult, men titeln är ännu värre.

#7 - - Helena:

Jag gillar det inte heller... Skulle aldrig plocka upp den från hyllan (om det nu inte hade varit så att det dessutom stod John Green på boken...)