Omläsning av Gabaldon

Jag har börjat läsa om Diana Gabaldons Outlander-serie om Claire och Jamie, och har tillbringat de två senaste dagarna begravd i Främlingen och 1700-talets Skottland.

Historien tar sin början efter andra världskrigets slut då Claire Randall och hennes man Frank reser till Skottland för att lära känna varandra igen efter krigsårens påtvingade separation. Vid en utflykt till häxringen Craigh na Dun förflyttas Claire bakåt i tiden till 1743 där de skotska klanerna kämpar ett blodigt frihetskrig mot den engelska kungamakten. Claire misstänks vara engelsk spion och tas till fånga av klanen MacKenzie.

Där möter hon Jamie Fraser som blir hennes beskydddare och älskare. Mellan dem växer en passion som är starkare än tid och rum. Claire inser att Jamie är mannen hon väntat på i hela sitt liv. Men kan hon stanna kvar? Eller måste hon resa tillbaka...?

För er som redan är frälsta finns inte så mycket att tillägga, ni vet hur fängslande de är, och för er som ännu är oinvigda kan jag bara rekommendera att ni provar på. Alla finns i pocket.


      

Den 22 september släpps den sjunde delen, An Echo in the Bone. Fler än jag som längtar?

#1 - - Emelie:

Jaaaaaa! Vet du när den kommer på svenska??

#2 - - Lotta - hyllan:

Emelie - Jag vet inte, men vi får säkert vänta bortåt ett år på den svenska översättningen.

#3 - - Helena:

Neeeeej...Inte ett helt år.

#4 - - Anonym:

hmm på henns hemsida står de att den släpps 22 augusti? och du kan inte mena att jag ska vänta i ett år för att få den på svenska då tar ja å läser den på engelska istället:D

#5 - - Lotta - hyllan:

Nä 22/9 står det väl ändå? :)

Jag vet inte när den kommer på svenska, jag bara gissar. Snö och aska fick vi vänta på mer än ett år om jag minns rätt.