Så länge vi båda andas - Stephenie Meyer

Förlag: B Wahlströms
Antal sidor: 558
Utgivningsår: 2009

Bella slits mellan sin intensiva passion för Edward och en djup vänskap med Jacob. Året som gått har varit minst sagt omtumlande och fullt av längtan, saknad och förtvivlan.

Valet att ansluta till en mörk och förförisk värld av odödlighet eller att fortsätta ett mänskligt liv har blivit den tunna tråd som vampyrernas och varulvarnas öde hänger på.

Bellas val sätter igång en kedja av händelser som kommer att få oanade och förödande konsekvenser för alla inblandade...

Kommentar:
Stephenie Meyer knyter ihop Edwards och Bellas kärlekssaga med den här fjärde delen, och hon lyckas. Men inte fullt ut. Första boken Om jag kunde drömma är fortfarande den bästa i serien, men den här var ett lyft jämfört med tredje boken Ljudet av ditt hjärta som jag inte var särskilt förtjust i.

Man får inte fundera så mycket när man läser, utan bara låta sig underhållas. Visst blir det lite tröttsamt att för fjärde boken i rad, för trehundrade gången, få läsa om Edwards marmorlika bröstkorg och såna saker. Man får inte heller störa sig på alla logiska luckor. Kort sagt koppla ifrån hjärnan lite grand och bara läsa. Inte analysera.

Vissa delar i boken är jag nöjd med, men andra bitar gillar jag inte alls. Flera av karaktärerna har på något sätt ändrat personlighet i den här boken och det känns mest bara konstigt. Dynamiken dem emellan är borta. Slutet var lite... nja sådär skulle jag nog vilja säga. Det hade kunnat vara bättre, men sammantaget var det här ändå en helt okej avslutande del.
#1 - - Stephanie:

Jag älskar Twilightserien! =) Men första boken är ju helt klart bäst av dom alla.

#2 - - elias:

jag håller med

#3 - - elias:

jag håller med

#4 - - elias:

jag håller med

#5 - - michelle:

Meyers böker e bara så damm bra