Ljudet av ditt hjärta - Stephenie Meyer

Förlag: B Wahlströms
Antal sidor: 527
Utgivningsår: 2008

En våldsam seriemördare härjar i Seattle och en ondskefull vampyr fortsätter sin jakt för att ta ut sin hämnd på Bella som åter igen befinner sig omgiven av fara. Samtidigt tvingas hon att välja mellan sin älskade Edward och sin vänskap med Jacob. Och hennes val riskerar att blåsa liv i den urgamla kampen mellan vampyrer och varulvar.
Men Bella har också ett annat val att göra - valet mellan liv eller död. Men vad är vad?

Kommentar:
Här är då tredje boken i serien om Bella och Edward, och jag är väldigt kluven. Samtidigt som jag njuter av läsupplevelsen och fängslas av historien så blir jag ganska irriterad och störd över hur alla karaktärer utvecklas till det negativare - och mindre trovärdiga. (Om man nu överhuvudtaget ska prata om trovärdighet i en bok med vampyrer och varulvar).

Edward framstår mer och mer som en psykopat-pojkvän med ett enormt kontrollbehov som styr och ställer och bestämmer över Bella, och Bella blir mer och mer mesig och osjälvständig, och Jacob som jag tyckte så bra om i förra boken är inte heller så värst sympatisk när han så manipulativt tvingar sig på Bella som han gör. Och Bellas pappa som tycker det är roligt? Jag blir lite fundersam över om alla unga tjejer som läser den här boken tror att det är kärlek och passion när det egentligen handlar om ett behov av att kontrollera och äga den andre.

Trots att jag egentligen vill såga boken och kasta den långt, långt bort så tycker jag ändå om den och ser fram emot att läsa nästa del. Är inte det sjukt?
#1 - - JOSEFIN:

Jag håller helt med dig där faktiskt, jag tycker den här boken var usel rent ut sagt. Första boken var underbar sen gick det bara utför.

#2 - - Anna:

Fast så kan man ju känna om böcker. Att de är usla, men det finns ändå något som trollbinder en... Lite mysko och härlig känsla tycker jag :)

#3 - - Anna:

Ursäkta fel blogglänk i det förra inlägget, denna är till bokbloggen :)



#4 - - Lina:

Den här boken var en av de bästa jag någonsin läst och jag håller inte alls med er! Läs den igen och tänk efter när ni gör det. Alla kan bli arga!