Nästa sak på min lista - Jill Smolinski

"20 saker att göra innan jag fyller 25". Så lyder rubriken på den lista June Parker av en händelse får i sin hand efter att 24-åriga Marissa dött i en bilolycka. Hon bestämmer sig för att själv utföra de saker som finns med på listan, ett beslut som försätter henne i de mest omöjliga situationer

Junes 34-åriga liv har hittills mest gått på slentrian. Hon engagerar sig inte särskilt mycket vare sig i jobbet, kärleken eller familjen. Men nu får hon verkligen veta att hon lever. Bland de punkter hon måste utföra på listan finns: Kyssa en främling, åka helikopter och det svåraste av allt förändra någons liv.

Och det är bråttom, alt måste vara färdigt till vad som skulle varit Marissas 25-årsdag.

Kommentar:
Tänk inte på det ganska fula omslaget. Det här är en riktigt bra chick-lit bok - som har goda förutsättningar att bli en riktigt härlig romantisk komedi.

Efter att ha läst baksidestexten så förväntade jag mig en sentimental snyftare men det var istället en varm, humoristisk och underhållande bok. Boken är välskriven, rolig, och June är en karaktär man lätt kan relatera till. Det här är absolut en bok jag rekommenderar! Faktiskt en av de bättre jag läst i denna genre.

Det är inte bara en ytlig och lättsam historia, utan den handlar också om att ta tag i sitt liv, att ta risker, att inte bara låta dagarna passera utan fylla dem med innehåll och framför allt att tänka på vad man har för mål och vart man vill komma. Jag tror säkert att många blir inspirerade att göra sina egna listor efter att ha läst den här boken.

Fakta:
Förlag: Månpocket
Antal sidor: 280
Utgivningsår: 2008
Första meningen: Nästa sak på listan: Kyssa en främling.
#1 - - Bokmoster:

Den här boken står i min dotters bokhylla, så den tänker jag låna nu!

#2 - - Emelie:

Läste den för ett tag sedan, tyckte riktigt mycket om den! :)