Grevgatan 22 - Jenny Leeb

Josefine ska snart fylla trettio och i hennes värld går ingenting upp mot en kul kväll på krogen och en hanterbar flirt. Hon vet hur hon ska sköta både män och jobbet på reklambyrå för att få det hon vill. Men så dyker Jesper upp och livet trasslar till sig rejält.

Samtidigt som Josefine kämpar med att få rätsida på kärlekslivet är hennes syster Emelie lyckligt gift och bor med familjen i ett stort hus i den fina förorten. Josefine tror inte en sekund på att man, barn och villa är detsamma som lycka, men Emelie verkar vara nöjd. Ända tills den dag hon av misstag läser ett sms som hon definitivt inte borde se. Från den stunden vänds även Emilies tillvaro upp och ner och hon tvingas omvärdera både livet och kärleken.

Kommentar:
Det här är en klassisk chick-litt bok - huvudpersonen är singeltjej, jobbar inom media och är relationsskadad. Jag har tidigare läst Stella & Sebastian av samma författare, och den tyckte jag var bättre. Här är det mycket berättande av handlingen, nästan steg för steg, och sånt stör jag mig på. Det var också ganska (för) detaljerade beskrivningar av typen "hon strök den ljusblå skjortan med vita ränder".

Men om man bortser från det så är det en underhållande bok, ibland är det ju just det man är ute efter. Jag läser gärna fler böcker av Jenny Leeb.

Fakta:
Förlag: Fischer & Co
Antal sidor: 320
Utgivningsår: 2007
#1 - - Anna:

Godmorgon&trevlig helg



var med och tävla om ett hälso/tränings kit i min blogg =)

#2 - - Emelie:

Den här har jag liggandes här hemma