Jane Austen + zombies = sant

Det här måste nog vara årets uddaste bok, Pride and Prejudice and Zombies. Den är inte ute än, utan släpps i april. Originaltexten från Jane Austens Stolthet och fördom har blandats ut med nya scener innehållande zombie-action författade av amerikanen Seth Grahame-Smith.

Hjältinnan Elizabeth Bennet ska förgöra zombie-armén som intagit Meryton, men hon blir distraherad av den arrogante mr. Darcy. Romantisk komedi möter våldsamt zombie-blodbad.

Min första tanke var "nej, nej, nej, rör inte min Austen!" men ju mer jag funderat så inser jag att det här kan bli en alldeles lysande rolig bok. Omslaget är helt underbart. Nog blir man lite nyfiken på att läsa den, eller hur?

Det kan om inte annat locka en helt ny målgrupp att få upp ögonen för Austens böcker, och bara det är ju positivt.


#1 - - Kajsa:

Haha, det låter ju helt sjukt dåligt!

#2 - - snowflake:

Jag blir helt skräckslagen redan.