Swing it - Linda Unnhem

"Du är bra på mycket, Lars. Men du är ungefär lika uppmärksam som Stevie Wonder med hörselskydd."

Kanske är det därför Lars Holm - bokstavligt talat - blir tagen på sängen när hans sambo Pernilla avslöjar en av sina hemliga fantasier. För vad gör man egentligen då en trekant plötsligt krockar med ens fyrkantiga värld? Tar hjälp av Stefan - en 150 kilo tung charkarbetare med för mycket tid på Vilda Webben och för lite tid med sin fru? Eller av Gunilla - en medelålders bibliotekarie som inte bara är flickvännens kollega, utan även kvinnan man fantiserade om som femtonåring hemma i pojkrummet?

En sak är i alla fall säker - den här hösten blir inte som Lars tänkt sig. Eller Pernilla...

Kommentar:
Det här är en annorlunda relationsroman, annorlunda så tillvida att det är en kvinnlig författare men historien skildras ur ett manligt perspektiv. Och det gör hon mycket bra.

Det är stundtals riktigt roligt, och man känner med stackars Lars när Stefan använt hans foto på sina dejtingsidor och när Pernilla försöker övertala honom att gå på swingersklubb. Han har väldigt svårt att säga nej till sin aningens dominanta flickvän.

Historien är både realistisk och trovärdig. Slutet kändes en aning forcerat, men överlag är det en riktigt underhållande bok. Det här är Linda Unnhems debutroman, och jag ser fram emot att läsa hennes nästa.

Fakta:
Förlag: Roos & Tegnér
Antal sidor: 285
Utgivningsår: 2008
Första meningen: Att Långaröd var en plats för idioter hade jag insett redan innan jag började skolan, men att jag skulle vara tillbaka så snart som när jag fyllde trettio hade jag aldrig kunnat föreställa mig.
#1 - - Din hemliga bokkompis:

Ditt Pocket & Trix-paket är på väg. Något försenat dock för jag har varit sjuk i några dagar och inte varit utanför dörren. Idag är det postat så förhoppningsvis har du det i morgon! :-)

#2 - - Lotta - hyllan:

Åh spännande, det kom inte idag, men jag ser fram emot det på måndag! :)

#3 - - Ango:

Den här boken lät riktigt bra. Den ska införskaffas.

Tack för tipset!

Kram

/Ango