Skönlitteratur - Grönlitteratur

Snowflake visar upp sina gröna böcker, och ber andra bloggare att göra detsamma. Här är min gröna hylla.


Här finns Patricia Kay, Arne Dahl, Camilla Läckberg, Elizabeth Chadwick och Deirdre Purcell.
Meditationshandboken och Äktenskapsboken bredvid varandra. Slump eller?
Laurie R.King, Saga Borg, Anita Shreve, Per-Olof Engqvist, Maja Hagerman, Karin Fossum, Nicole Avril, en bok om Josef Mengele, Anne Rice, Dan Brown, Astrid Lindgren och Diana Gabaldon.
En salig blandning gröna sköna (och mindre sköna) böcker.

Favoriterna är Maja Hagermans "I spåren av kungens män", en mycket bra historiebok som handlar om Sverige i brytningstiden mellan hedendom och kristendom. Diana Gabaldons "Slända i bärnsten", andra boken i Outlander-serien, är en av mina favoritböcker någonsin. "Kejsarinnan" av Nicole Avril är också den en bra bok som handlar om österrikiska kejsarinnan "Sissi".
#1 - - anonym lyx-påse vän:

Fick du inte din lyxpåse idag? Imorgon borde den i alla fall komma, jag postade den ju i torsdags!

#2 - - snowflake:

Fina böcker, och bra tips dessutom! Har googlat Gabaldon och blir sugen att prova.

#3 - - Lena:

Snyggt att sortera böcker efter färg. Något även jag borde göra om jag hade hyllutrymme. Just nu är min bokhylla alldeles för full.

....Lena